سیب، چای و اعتدال، 3 عنصر برای زندگی طولانی مدت

سیب، چای و اعتدال
0 166

فلاونوئید کلیدی برای عمر طولانی

طبق تحقیقات جدید دانشگاه ادیث کوان، مصرف مواد غنی از فلاونوئید (زردینه=flavonoid) مانند سیب و چای در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی‌ از افراد، به ویژه افراد سیگاری و مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی، محافظت می‌کند.

شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سلامتی و طول عمر، مقالات زیر را مطالعه نمائید:

محققان دانشکده علوم پزشکی و بهداشت دانشگاه ادیث کوان، داده‌های مربوط به گروه‌های رژیم غذایی، سرطان و سلامت دانمارک را مورد بررسی قرار دادند که رژیم‌های غذایی 53048 دانمارکی را در طی 23 سال ارزیابی می‌کند.

آنها دریافتند که افرادی که به طور معمول مقادیر متوسط و زیاد مواد غذایی سرشار از فلاونوئید را مصرف می‌کردند، کم‌تر در معرض سرطان یا بیماری قلبی قرار می‌گرفتند.

محقق برجسته دکتر Nicola Bondonno گفت:

در حالی که این مطالعه خطر پایین‌تر ابتلا به مرگ را در افرادی که غذاهای غنی از فلاونوئید مصرف می‌کنند را نشان داد، به نظر می‌رسد که اثر محافظتی برای کسانی که در معرض خطر بالای بیماری‌های مزمن به دلیل مصرف سیگار و مصرف بیش از حد الکل هستند، بیشتر است.

این یافته‌ها مهم هستند چون آن‌ها پتانسیل جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان را با تشویق مصرف غذاهای غنی از فلاونوئید، به ویژه در افرادی با خطر بالای این بیماری‌های مزمن، برجسته می‌کنند.

اما ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که مصرف فلاونوئید تمام افزایش خطر مرگ ناشی از استعمال سیگار و مصرف زیاد الکل را خنثی نمی‌کند. در این موارد، بهترین کار برای سلامتی ترک سیگار و قطع کردن مصرف الکل است.

ما می‌دانیم که این نوع تغییر در شیوه زندگی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، بنابراین تشویق به مصرف فلاونوئید ممکن است روشی تازه برای کاهش خطر باشد و در عین حال افراد را به ترک سیگار و کاهش مصرف الکل نیز تشویق می‌کند.

چقدر کافی است؟

شرکت‌کننده‌هایی که روزانه در مجموع حدود 500 میلی‌گرم فلاونوئید مصرف می‌کردند، کمترین خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی را داشتند.

بسیار مهم است که تنوعی از ترکیبات فلاونوئید را که در مواد غذایی و نوشیدنی‌های مختلف یافت می‌شوند را مصرف کنید.

این به راحتی از طریق رژیم غذایی قابل دستیابی است: یک فنجان چای، یک سیب، یک پرتقال، ۱۰۰ گرم زغال اخته و ۱۰۰ گرم کلم بروکلی، گستره وسیعی از ترکیبات فلاونوئید و بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم فلاونوئید را فراهم می‌کند.

دکتر Bondonno گفت:

در حالی که تحقیقات ارتباطی بین مصرف فلاونوئید و خطر پایین‌تر مرگ ایجاد کرده‌است، اما ماهیت دقیق اثر حفاظتی مشخص نیست اما ممکن است چند وجهی باشد.

مصرف الکل و سیگار کشیدن باعث افزایش التهاب و آسیب رساندن به رگ‌های خونی می‌شود که می‌تواند خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها را افزایش دهد.

گفته می‌شود که فلاونوئیدها ضدالتهابی هستند و عملکرد رگ خونی را بهبود می‌بخشند که ممکن است توضیح دهد که چرا آن‌ها با خطر مرگ کم‌تر در بیماری قلبی و سرطان را باعث می‌شوند.

گام بعدی برای این تحقیق این است که با دقت بیشتری ببینیم که کدام نوع از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی، بیشتر توسط فلاونوئیدها محافظت می‌شوند.

مقاله Nature

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.