مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند کمتر اشتباه کنید

مدیتیشن
0 41

مدیتیشن و خطای کمتر

اگر فراموش‌کار هستید یا در هنگام عجله اشتباه می‌کنید، یک مطالعه جدید از دانشگاه ایالتی میشیگان (بزرگترین مطالعه در نوع خود تا به امروز) نشان داد که مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند کمتر در معرض خطا قرار بگیرید.

این تحقیق آزمایش کرده‌است که چگونه مدیتیشن Open monitoring (نوعی مدیتیشن که بر آگاهی از احساسات، افکار و هیجانات تمرکز می‌کند همانطور که در ذهن و بدن فرد آشکار می‌شود) باعث تغییر فعالیت مغز به روشی می‌شود که باعث افزایش تشخیص خطا می‌شود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” سلامت روانی، با کادوی ابزار بافتنی در روز زن هدیه دهید ” را از دست ندهید.

Jeff Lin، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت:

علاقه مردم به مدیتیشن و ذهن‌آگاهی، فراتر از آنچه دانش می‌تواند از نظر اثرات و فواید اثبات کند، است.

اما برای من شگفت‌آور است که ما توانستیم ببینیم که چگونه یک جلسه یک مدیتیشن هدایت‌شده می‌تواند تغییراتی در فعالیت‌های مغزی در افراد غیرمدیتیشن‌کننده ایجاد کند.

یافته‌ها نشان می‌دهند که انواع مختلفی از مدیتیشن می‌تواند اثرات عصب‌شناختی متفاوتی داشته باشد و Lin توضیح داد که تحقیقات کمی در مورد این که چگونه مدیتیشن Open monitoring بر تشخیص خطا تاثیر می‌گذارد، وجود دارد.

Lin گفت:

بعضی از اشکال مدیتیشن، شما را به یک موضوع واحد متمرکز می‌کند، معمولاً تننفس شما، اما مدیتیشن Open monitoring کمی متفاوت است.

این شما را به سمت درون هماهنگ می‌کند و باعث می‌شود به هر آنچه در ذهن و بدن‌تان می‌گذرد توجه کنید. هدف این است که بی سر و صدا بنشینیم و توجه زیادی به جایی که ذهن در آن سفر می‌کند، کنیم؛ بدون اینکه بیش از حد در مناظر گرفتار شویم.

روند تحقیقات و نتایج

Lin و نویسندگان همکار دانشگاه ایالتی میشیگان، بیش از 200 شرکت‌کننده را استخدام کردند تا آزمایش کنند که چگونه مدیتیشن Open monitoring بر تشخیص و پاسخ افراد به خطاها تأثیر دارد.

شرکت‌کنندگان، که قبلاً مدیتیشن نکرده بودند، در حالی که محققان فعالیت مغز را از طریق الکتروانسفالوگرافی یا EEG اندازه گیری می‌کردند، 20 دقیقه تمرین مدیتیشن Open monitoring انجام دادند.

سپس، آنها یک تست حواس پرتی رایانه‌ای را به پایان رساندند.

Lin گفت:

الکتروانسفالوگرافی می‌تواند فعالیت مغز را در سطح میلی‌ثانیه اندازه‌گیری کند، بنابراین ما اندازه دقیق فعالیت عصبی را بلافاصله بعد از پاسخ اشتباه در مقایسه با پاسخ‌های درست، سنجش کردیم.

ما دریافتیم که قدرت این سیگنال در مدیتیشن‌کننده‌ها نسبت به گروه کنترل افزایش یافته است.

در حالی که مدیتیشن‌کننده‌ها بهبودی فوری در عملکرد واقعی انجام وظیفه نداشتند، یافته‌های محققان دریچه‌ای امیدوارکننده به پتانسیل مدیتیشن مستمر باز می‌کند.

Jason Moser یکی از نویسندگان این مطالعه گفت:

این یافته‌ها نشان می‌دهند که تنها ۲۰ دقیقه مدیتیشن می‌تواند تاثیر قابل‌توجه‌ای بر افزایش توانایی مغز برای تشخیص و پرداخت توجه به اشتباهات داشته باشد.

در حالی که مدیتیشن و ذهن‌آگاهی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌است، Lin یکی از گروه‌های نسبتاً کوچکی از محققان است که برای ارزیابی اثرات روانشناختی و عملکردی خود از رویکرد علوم اعصاب استفاده می‌کند.

Lin گفت:

دیدن شور و اشتیاق مردم برای ذهن آگاهی عالی است، اما هنوز کارهای زیادی از منظر علمی برای درک فوایدی که می‌تواند داشته باشد و از همه مهم‌تر اینکه چطور کار می‌کند، باید انجام شود.

منبع دانشگاه ایالتی میشیگان
مقاله Brain Sciences

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.